Ugrás a fő tartalomhoz

Vegyes kérdéssor a fékrendszerekről

1. Az öntöttvas féktuskó súrlódási tényezőjének alakulása melyik válasz szerint történik?

  • A súrlódási tényező a hőmérséklet és a sebesség csökkenésekor nő.
  • A súrlódási tényező a hőmérséklet és a sebesség csökkenésekor csökken.
  • A súrlódási tényező a sebesség csökkenésekor csökken, a hőmérséklet növekedésekor nő.

2. Melyek a keréktől független fékezési módok?

  • Hidrodinamikus fék, villamos ellenállásfék, sínfék, örvényáramú fék.
  • Légellenállásos fék, villamos visszatápláló fék, sínfék, lineáris örvényáramú fék.
  • Légellenállásos fék, sínfék, lineáris örvényáramú fék.

3. A kormányszelep akkor kellően érzéketlen ha:

  • 0.05 bar/s ütemű fővezetéknyomás-csökkenés hatására legalább 60s ideig nem lép működésbe.
  • 0.005 bar/s ütemű fővezetéknyomás-csökkenés hatására legalább 60s ideig nem lép működésbe.
  • 0.005 bar/s ütemű fővezetéknyomás-csökkenés hatására legfeljebb 60s idő elteltével lép működésbe.

4. A csapoló berendezéseknek a következők szerint kell működniük:

  • Csak az első fékezés bevezetésekor kell működniük.
  • Minden fékezési fokozat bevezetésekor működniük kell.
  • Csak gyorsfékezés, vészfékezés alkalmával kell működniük.

5. A fékrudazat a következő feladatokat látja el:

  • A féket működtető erőt közvetíti a keletkeztetési helyétől a súrlódó elemekig.
  • A féket működtető erőt átadja, többszörözi, módosítja, elosztja.
  • A féket működtető erőt a szükséges mértékűre növeli a jármű üres, vagy rakott állapotához igazodva.

6. Az egyszerű működésű kormányszelep fokozószelepe szennyeződés miatt nem zár, fokozatos fékezéskor:

  • A fékezési fokozat végén a kormányszelep felold.
  • A fékhatás a beállított érték fölé növekszik, majd a kormányszelep felold.
  • A kormányszelep nem fékez be.

7. A 425 sorozatú motorkocsik JMR kormányszelepére melyik állítás igaz?

  • Statikusan és dinamikusan elméletileg is kimeríthetetlen, vezérlését a kormánykamra nyomást helyettesítő rugó, a fővezetéknyomás és fékhengernyomás végzi.
  • Háromnyomásos, vonatnemváltóval, kikitátó váltóval, csapoló berendezéssel és oldószeleppel nem rendelkező, statikusan kimeríthető, segédlégtartály töltőberendezése nincs.
  • Háromnyomásos, vonatnemváltóval nem rendelkező, csapoló berendezéssel és oldószeleppel rendelkező, statikusan kimeríthető UIC normáknak megfelelő.

8. A KE kormányszelep dinamikusan kimeríthető-e?

  • Nem.
  • Elméletileg igen, gyakorlatilag nem.
  • Igen.

9. A KE kormányszelep statikusan kimeríthető-e?

  • Nem.
  • Elméletileg igen, gyakorlatilag nem.
  • Igen.

10. A 415 és 815 sorozatú motorkocsik KKL kormányszelepére melyik állítás igaz?

  • Statikusan és dinamikusan elméletileg is kimeríthetetlen, vezérlését a kormánykamra nyomást helyettesítő rugó, a fővezetéknyomás és fékhengernyomás végzi.
  • Háromnyomásos, vonatnemváltóval, kiiktató váltóval, csapoló berendezéssel és oldószeleppel nem rendelkező, statikusan kimeríthető, segédlégtartály töltőberendezése nincs.
  • Háromnyomásos, vonatnemváltóval, segédlégtartály töltőberendezéssel nem rendelkező csapoló berendezéssel és oldószeleppel rendelkező statikusan kimeríthető UIC normának megfelelő.