Vegyes kérdéssor a fékrendszerekről
1. Az öntöttvas féktuskó súrlódási tényezőjének alakulása melyik válasz szerint történik?
- A súrlódási tényező a hőmérséklet és a sebesség csökkenésekor nő.
- A súrlódási tényező a hőmérséklet és a sebesség csökkenésekor csökken.
- A súrlódási tényező a sebesség csökkenésekor csökken, a hőmérséklet növekedésekor nő.
2. Melyek a keréktől független fékezési módok?
- Hidrodinamikus fék, villamos ellenállásfék, sínfék, örvényáramú fék.
- Légellenállásos fék, villamos visszatápláló fék, sínfék, lineáris örvényáramú fék.
- Légellenállásos fék, sínfék, lineáris örvényáramú fék.
3. A kormányszelep akkor kellően érzéketlen ha:
- 0.05 bar/s ütemű fővezetéknyomás-csökkenés hatására legalább 60s ideig nem lép működésbe.
- 0.005 bar/s ütemű fővezetéknyomás-csökkenés hatására legalább 60s ideig nem lép működésbe.
- 0.005 bar/s ütemű fővezetéknyomás-csökkenés hatására legfeljebb 60s idő elteltével lép működésbe.
4. A csapoló berendezéseknek a következők szerint kell működniük:
- Csak az első fékezés bevezetésekor kell működniük.
- Minden fékezési fokozat bevezetésekor működniük kell.
- Csak gyorsfékezés, vészfékezés alkalmával kell működniük.
5. A fékrudazat a következő feladatokat látja el:
- A féket működtető erőt közvetíti a keletkeztetési helyétől a súrlódó elemekig.
- A féket működtető erőt átadja, többszörözi, módosítja, elosztja.
- A féket működtető erőt a szükséges mértékűre növeli a jármű üres, vagy rakott állapotához igazodva.
6. Az egyszerű működésű kormányszelep fokozószelepe szennyeződés miatt nem zár, fokozatos fékezéskor:
- A fékezési fokozat végén a kormányszelep felold.
- A fékhatás a beállított érték fölé növekszik, majd a kormányszelep felold.
- A kormányszelep nem fékez be.
7. A 425 sorozatú motorkocsik JMR kormányszelepére melyik állítás igaz?
- Statikusan és dinamikusan elméletileg is kimeríthetetlen, vezérlését a kormánykamra nyomást helyettesítő rugó, a fővezetéknyomás és fékhengernyomás végzi.
- Háromnyomásos, vonatnemváltóval, kikitátó váltóval, csapoló berendezéssel és oldószeleppel nem rendelkező, statikusan kimeríthető, segédlégtartály töltőberendezése nincs.
- Háromnyomásos, vonatnemváltóval nem rendelkező, csapoló berendezéssel és oldószeleppel rendelkező, statikusan kimeríthető UIC normáknak megfelelő.
8. A KE kormányszelep dinamikusan kimeríthető-e?
- Nem.
- Elméletileg igen, gyakorlatilag nem.
- Igen.
9. A KE kormányszelep statikusan kimeríthető-e?
- Nem.
- Elméletileg igen, gyakorlatilag nem.
- Igen.
10. A 415 és 815 sorozatú motorkocsik KKL kormányszelepére melyik állítás igaz?
- Statikusan és dinamikusan elméletileg is kimeríthetetlen, vezérlését a kormánykamra nyomást helyettesítő rugó, a fővezetéknyomás és fékhengernyomás végzi.
- Háromnyomásos, vonatnemváltóval, kiiktató váltóval, csapoló berendezéssel és oldószeleppel nem rendelkező, statikusan kimeríthető, segédlégtartály töltőberendezése nincs.
- Háromnyomásos, vonatnemváltóval, segédlégtartály töltőberendezéssel nem rendelkező csapoló berendezéssel és oldószeleppel rendelkező statikusan kimeríthető UIC normának megfelelő.